donderdag 11 augustus 2016

Guusje de giraffe

Guusje de giraffe

Het project waardoor ik echt verslaafd raakte aan haken is guusje de giraffe.
Ik kwam een foto tegen op pinterest en daar stond gelukkig bij uit welk boekje ze de giraffe had gehaakt en welke garen ze had gebruikt.
Ik heb gelijk de garen besteld en vulling zodat ik hem ook kon gaan haken.

Gelukkig waren de garen snel binnen en had rutger precies twee dagen cursus dus die kwam helemaal niet thuis.  Kon ik mooi in de avond me even goed concentreren op het haken toen de kids op bed lagen.
Je begrijpt het was de eerste keer rond haken dus ben geloof ik wel drie keer opnieuw begonnen omdat ik niet snapte wat ik precies moest doen. Maar uiteindelijk vorderde het snel.
Ik ben in totaal ongeveer 2.5 week bezig geweest.  Maar het eindresultaat is echt geweldig!


Uiteraard heb ik wel wat schoonheidsfoutjes gemaakt bij het in elkaar zetten.  Zo zitten zijn armen en oren een beetje scheef en het ik twee vlekken met de verkeerde kant naar boven vast genaaid.  Maar dat maakte Justin niet uit.  Die was super blij met zijn knuffel!


Omdat Justin pas net 1 jaar is heb ik ervoor gekozen om geen veiligheidsogen te gebruiken maar een magische ring met daarin 6 vaste en dan met 1 steek halve vaste rond maken. 

De giraffe komt uit het boekje gehaakte beestenboel van christel krukkert.

Ik heb de volgende garen gebruikt:
Drops paris grijs iets meer dan 2 bollen
Drops Paris wit een halve bol.
Drops paris donker grijs restjes. 
Restjes zwart voor de neusgaten en ogen. 

Ik hoop dat ik jullie hiermee inspireer om ook de haaknaalden tevoorschijn te halen! 

Xxx Josse 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten