vrijdag 30 juni 2017

Hartjesdeken met gratis patroon

Zoals jullie in mijn vorige blog (van 2 maanden geleden) hebben kunnen lezen was ik uitgenodigd voor een babyshower van een vriendin en had ik daar dit lieve dekentje voor gehaakt.
ik wilde graag een origineel cadeau voor haar maken en was zelf echt verliefd geworden op het sterrendekentje. Aangezien dit echt wel een jongens patroontje is wilde ik het dit keer met hartjes doen. En het verspringen van de hartjes geeft ook weer een leuk effect.


Ze was halverwege juni uitgerekend dus is een lekker luchtig dekentje wel erg fijn voor de kleine meid. En net als bij het sterrendekentje is dit weer een ontzettend fijn dekentje voor in de wieg of wandelwagen door het formaat.


Het knuffeldoekje heb ik met de overgebleven garen gemaakt en hier zal binnenkort een blog over online komen.
Het patroon van het dekentje vind je hier.
Ik vind het heel leuk als jullie het resultaat laten zien als jullie het patroon gebruiken. tag mij daarom
even bij de foto mocht je het eindresultaat op instagram zetten.
Zo'n dekentje ziet er erg leuk uit op de foto maar om het zo in gebruik te zien is natuurlijk nog veeeel leuker!


XXX Josse

9 opmerkingen:

  1. JackyB: Wat een prachtig cadeau! Dank je wel voor het patroon! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben druk om het patroon te maken maar ik kom er niet zo goed uit.
    Je hebt het in de beschrijving over het overslaan van vasten, het patroon is toch alleen met stokjes?
    Ook zeg je dat het hart steeds 26 steken heeft, ik kom niet aan zoveel. Waar begint jouw patroon? rechts onder? of links onder?
    Begin je eerst met een rij vasten?, gr winneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi winneke sorry voor de verwarring. Je moet idd 1 stokje overslaan als je een losse haakt.
      26 steken is de breedte van het hartje inclusief 2 stokje voor en drie stokjes na het hartje.
      In principe maakt het niet uit waar je begint omdat je je werk iedere keer omdraait. Maar ik haak hem vanuit links onder.
      Ik begin met een rij losse en de tweede rij stokjes.
      Hopelijk gaat het nu lukken!

      Verwijderen
    2. ja, het lukt nu prima. Dankjewel:) Ik heb meteen opgezet met stokjes en daarna nog een rij stokjes terug. Ik haak er ook bij iedere kant steeds twee stokjes extra bij, voor ik het patroon inzet. De rand is dan rondom wat breder straks. Ik ben ook benieuwd naar de steken voor de rand. Wat heb je gebruikt?
      Groetjes Winneke

      Verwijderen
    3. Het is al even geleden dat ik het dekentje gemaakt heb. Volgens mij wat de rand iets als volgt vaste, half stokje, stokje, stokje, half stokje, vast, halve vaste. Succes!

      Verwijderen
  3. Hallo Josse, wat een mooi dekentje. Ik ga er ook aan beginnen. Ik wordt in augustus oma. Je hebt er een mooi randje rond gemaakt. Mag ik vragen welke steek je hiervoor gebruikt hebt. Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is al even geleden dat ik het dekentje gemaakt heb. Volgens mij wat de rand iets als volgt vaste, half stokje, stokje, stokje, half stokje, vast, halve vaste. Succes!

      Verwijderen
  4. Super leuk!! Ik ga er binnenkort mee aan de slag! Mag ik vragen welke steek je gebruikt voor de rand? En isd 6 bollen genoeg voor de deken incl. De rand of heb ik dan een bol extra nodig? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is al even geleden dat ik het dekentje gemaakt heb. Volgens mij wat de rand iets als volgt vaste, half stokje, stokje, stokje, half stokje, vast, halve vaste. Succes!
      Zes bollen was inclusief de rand

      Verwijderen