maandag 14 augustus 2017

Onderzetters haken

Ik kwam ineens op het idee om onderzetters te haken voor op tafel. Als ze een leuk kleurtje hebben en ze zijn in een leuk patroontje gehaakt dan is het net een extra accessoires.
Ik heb drie onderzetter in het patroon van mez11 gehaakt. Het patroon kan je hier op haar site vinden. Ik had wat moeite met de manier waarop ze het patroon geschreven heeft maar door naar de foto's te kijken  heb ik het na gemaakt. Zo zien ze eruit.
Na dit patroon in drie kleuren gemaakt te hebben wilde ik toch ook nog een ander patroontje zelf maken.
















Het patroon van de 5 hoekige onderzetter
Ik heb drops muskat gebruikt en haaknaald 4.
Sluit iedere toer door een halve vaste om het eerste stokje heen te haken.
Maak een magische ring.
1. Haak 3 losse (eerste stokje) 2 stokjes 2 losse. 3 stokjes 2 losse Herhaal dit nog 4 keer  (25)
2. Haak 3 losse (eerste stokje)  3 stokjes 2 losse, 5 stokjes 2 losse (herhaal dit nog 4 keer), 1 stokjes (35)
3. Haak 3 losse (eerste stokje) 4 stokjes 2 losse, 7 stokjes 2 losse (herhaal dit nog 4 keer), 2 stokjes (45)
4. Haak 3 losse (eerste stokje) 5 stokjes 2 losse, 9 stokjes 2 losse (herhaal dit nog 4 keer), 3 stokjes (55)
Door het gebruik van de 3 dezelfde  kleuren bij de 2 verschillende patronen vind ik het wel rustig staan op tafel.
En met 2 kids is het makkelijk dat ze de onderzetter niet kunnen slopen of iets anders met de onderzetter kunnen slopen.
Hopelijk vinden jullie het een leuk patroon en mochten jullie het patroon gebruiken en een foto op instagram zetten tag me dan even of gebruik de hashtag #handmadebyj

XXX Josse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten