maandag 18 september 2017

Van het verleden tot nu

HET VERLEDEN
1,5 jaar geleden startte ik mijn eerste haakproject, een deken bestaande uit allemaal kleine vierkantjes, een veel te groot project en door het gebruik van een katoenen garen en te strak haken werden het veel te stugge lapjes. Na 12 lapjes ben ik dan ook maar gestopt en heb ik het uiteindelijk ook allemaal weg gegooid.
De moed zakte even in mijn schoenen en heb een aantal maanden niet gehaakt, er zat zoveel tijd in dit project en ondanks dat het er mooi uit zag werd het niet zoals het hoorde te zijn. 


TOT ik op pinterest een gehaakte giraffe tegen kwam en ik op slag verliefd was! Ik vroeg het haak boekje aan mijn oma voor mijn verjaardag en toen ik eenmaal de moed bij elkaar geraapt had ben ik er 2 maanden later aan begonnen. 3 weken later had ik de giraffe af en toen begon de verslaving.


Binnen de kortste keren had ik nog twee knuffels uit dat boekje gehaakt en daarna volgde er nog veel meer knuffels.
Vervolgens ben ik in oktober (nu bijna een jaar geleden) deze blog gestart, en schreef ik binnen een paar maanden ook zelf haakpatronen.

NU
Op mijn blog krijg ik momenteel zo'n 3 a 400 bezoekers per dag. Dit vind ik echt super gaaf want dit waren er in juni nog zo'n 20 per dag.
Ik krijg momenteel ongeveer 2 a 3 bestellingen per maand om artikelen te maken. En dit vind ik zo ontzettend leuk om te doen! 
Naast het haken ben ik ook sinds deze maand ook aan de slag gegaan met vilt niet iedereen vind gehaakte spullen leuk en ik vind vilt gecombineerd met hout ook zo leuk om te zien!
Eerst ben ik wat licht grijs vilt gaan kopen om het uit te proberen. En heb ik op instagram en Facebook gekeken hoe mensen erop reageerden, want ik kan het dan wel leuk vinden maar als niemand anders het leuk vind hoef ik er niet aan te beginnen.

De eerste probeersels


Er kwamen meerdere enthousiaste reacties binnen dus ben ik een paar dagen later meer vilt gaan kopen in verschillende kleuren. Van de week heb ik eerst uit alle kleuren een vorm geknipt en heb ik ze daarna dichtgenaaid met de naaimachine en gevuld. Uiteraard gaan een hoop dingen niet gelijk goed, zo naaide ik de oor van het olifantje vast aan zijn lijf en vergat ik bij 2 vormen om er gelijk een ophang lus aan vast te maken of vulde ik de vorm niet goed op waardoor het resultaat gewoon weg niet zo mooi was. Maar gaandeweg met meer oefening zag ik bij iedere vorm het resultaat steeds mooier worden.







Eigenlijk wilde ik ook wat over mijn toekomst plannen schrijven maar deze blog is al zo lang geworden dat ik donderdag die blog online ga zetten.

XXX Josse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten