maandag 20 februari 2017

Speelgoedkisten voor in de speelkamer

We willen heel graag de kleinste kamer omtoveren in de speelkamer (waar wel gewoon onze kledingkasten in blijven staan maar dan nog heb je ruimte zat om te spelen).
Maar om al dat speelgoed op te ruimen ben ik als eerste op internet op zoek gegaan naar speelgoedkisten. Maar alles wat ik tegen kwam vond ik lelijk en over het algemeen te duur. Toen bedacht ik me waarom maak ik zelf niet twee speelgoedkisten??? Ik een ontwerp gemaakt met afmetingen die ik nodig had voor de planken en naar de hornbach toe gereden. Daar 1 plaat mdf gepakt en die in de zagerij op maat laten zagen (uit 1 plaat kon ik twee speelgoedkisten maken).


Dit heb ik daarna met houtlijm en spijkers in elkaar gezet. En vervolgens in de deksel twee gaten gemaakt (zodat je de deksel eraf kan tillen) en aan de zijkanten twee gaten gemaakt (zodat je de kist op kant tillen).



Op een dag dat het mooi weer was dacht ik MOOI ik kan lekker buiten schilderen. Helaas kwam ik erachter dat onze grondverf heel oud was en dus keihard was geworden en had geen zin om op de fiets naar de hornbach te gaan dus heb uiteindelijk het maar zonder grondverf geverfd. Pas na 4 lagen had ik het gewenste resultaat, maar dat kwam doordat de roest van de spijkertjes constant door de verf heen kwam.


Zo ziet het kamertje er nu uit maar het is de bedoeling dat ik nog twee kasten ga maken waarvan er 1 ipv de donker bruine kast komt. En ik ga nog een kussen maken voor op de speelgoedkisten zodat ze daar lekker op kunnen zitten.


Xxx J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten