woensdag 15 februari 2017

Gehaakt boeket in een vaasje

Eind vorig jaar appte een vriendin een foto naar mij met de vraag: Josse kan jij ook zoiets maken.
Ik kijken en onderzocht. Uiteraard kan ik zoiets maken maar niet zodat haar dochter ermee kon spelen. Echt puur en alleen voor de sier als accessoires op haar kamertje.
Vriendin is zelf op pad gegaan naar een vaasje wat ze leuk vond en ik op zoek gegaan naar patronen voor bloemen en de garen besteld.
Uiteindelijk ben ik dit patroon tegen gekomen voor de bloemblaadjes (ik kon niet meer terug vinden van welke site het is gekomen want had een printscreen op mijn telefoon staan) en de rest heb ik zelf bedacht.

Benodigdheden:
Drops muskat in de gewenste kleuren
Haaknaald 4 (alleen voor de binnenkant van de bloemen haaknaald 3)
Ijzerdraad
Vaasje

Blaadjes
1. Magische ring 12v (12)
2. 1losse en 1v in de eerste voorste lus, *5dst in 1 voorste lus, 1v* herhaal dit tot je 6 blaadje heb eindig met 1 losse in de eerste v.
Hecht af en werk je draad weg.

Midden van de bloem
Maak een magische ring met 6v en maak het rondje af met een losse, trek de draden door het midden van de bloem en werk de draden weg.

Achterkant bloem (achterste lussen van de bloem)
1. Haak iedere 3e en 4e v samen (9)
2. Haak iedere 2e en 3e v samen (6)
Hecht je draad af.

Stelen 
Maak een ketting van losse (zo lang als je wilt). Maak nog twee toeren met vasten naai deze om het ijzerdraad heen.

Nu kun je alles aan elkaar maken en er een leuk boeket van maken.
Van het vaasje heb ik uiteraard geen patroon want dat heb ik gaandeweg bedacht en verschilt natuurlijk per vaasje.



Wat vinden jullie van het eindresultaat?
Ik vond het iig onwijs leuk om te maken en het resultaat vind ik ook erg mooi geworden. Had ik nou een dochter gehad dan had ik er een voor haar gemaakt.

Xxx J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten