donderdag 2 maart 2017

Mijn vakantie project is af!

Of iig een deel ervan.
Toen mijn vriendin en ik in november op de crea-doe beurs liepen kwamen wij bij een stand terecht waar Niki Peeters haar eerste haakboek presenteerde genaamd IK BEN BIR en ik ga logeren.
In eerste instantie zijn we doorgelopen maar mijn oog viel wel op 1 van de haakprojecten van het boek, dat was een onwijs leuke draken pyjama.
Even later zijn we terug gelopen omdat die pyjama toch in mijn hoofd bleef hangen en ik toch nog eens wat beter wilde kijken.
Eenmaal daar weer aangekomen en we met het boekje in onze handen stonden kwam de moeder van Niki bij ons staan en vertelde ons dat er naast patronen in het boek helemaal voorin een verhaal zat.
Toen werden wij echt mega enthousiast want dat maakt het echt een ander boek dan de andere!!!
Het gaat over Bir (een stoere beer) die gaat logeren. En wat hij dan allemaal nodig heeft om mee te nemen als hij uit logeren gaat, onder andere een jas, broek, pyjama, rugzak, knuffelbeer etc etc.
Naast dat we het onwijs leuk vonden dat er een verhaal in het boekje staat vinden we het ook heel leuk dat het eens een stoer haakboekje is. We hebben allebei twee jongens en wat ons opvalt is dat de haakboeken over het algemeen nogal meisje achtig zijn.


Nu heb ik op vakantie lekker als we in het huisje waren mijn haakspullen tevoorschijn gehaald en Bir gehaakt. het volgende wat uit het boek op mijn lijstje staat is zijn broek en jas maar dat gaat pas in Nederland weer lukken.
Ik heb trouwens precies dezelfde garen en kleuren als uit het boekje gebruikt want dat vond ik wel het leukste.
Dit was ook de eerste keer dat ik scheepjeswol gebruikte en dat beviel ook heel goed.


Xxx J



Geen opmerkingen:

Een reactie posten