zaterdag 29 juli 2017

Roos de haas voor isa


Iets meer dan een maandje terug is een vriendin bevallen van haar eerste dochtertje Isa. Dit is dezelfde vriendin waar ik het hartjes wiegendekentje voor heb gehaakt.
Maar nu wilde ik ook wat leuks haken voor na de bevalling.
Ik ben eerlijk gezegd, naast mijn pinterest verslaving, ook verslaafd aan instagram. Want je raakt toch geïnspireerd van al dat spullen die andere mensen haken.
Zo kwam ik laatst een plaatje van Roos de haas tegen uit het boek Haak je Happy van Lisanne Multem. En door het kleurgebruik van deze instagrammer was ik op slag verliefd, dit had ik eerlijk gezegd niet toen ik Roos de haas in het boek tegen kwam. De keus was dus snel gemaakt dit ga ik voor Isa maken (die toen nog de baby van Kimberley heette omdat ik nog geen naam wist) in dezelfde soort kleuren want die had ik ook nog eens in de la liggen!
Gaandeweg merkte dat ik niet helemaal uit ging komen met de hoeveelheid aan mint-kleurige garen en ik behoorlijk te kort ging komen voor haar benen. Laat nou ook nog eens precies deze maand alle drops katoen in de aanbieding te zijn en uiteraard is deze kleur uitverkocht.... Dus wat nu??? Maar het leuke is dat door dit 'probleem' wel de creativiteit bij mij geactiveerd word. Roos krijgt roze schoentjes en witte sokjes tot over haar knieën en een leuk strikje naast haar oor. Daardoor is ze echt uniek en nog schattiger geworden! En heeft ze uiteindelijk ook nog wat weg van Angelina ballerina (kinder programma).



Nog een leuk handmade labeltje onder haar billen en inpakken, en klaar is roos om naar haar nieuwe vriendinnetje Isa te gaan. Hopelijk is Isa blij met haar knuffeltje!


























Het patroon van roos de haas is te vinden in dit boek.









XXX Josse

1 opmerking:

  1. Wat is ze leuk. Dat is ook het leuke aan handwerken om je eigen creativiteit erin kwijt te kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen